Welpenjongens

Wat zijn de Welpenjongens?

Welpenjongens is de naam voor jongens van 6 tot 11 jaar, die bij de scouting zitten. Elke donderdagavond is de groepsavond. Bij de welpen wordt het spel gespeeld met een Akela, de leider van een groep welpen en met leiders zoals Baghera, Baloe of Ka, kortom we spelen het spel van het Jungleboek.

Het hoogtepunt van elk seizoen is natuurlijk het zomerkamp. Dan gaan we enkele dagen weg met de groep. Elk kamp heeft zijn eigen thema. We hebben allerlei leuke scoutingactiviteiten, we knutselen en doen verder veel actieve spelletjes. Daarnaast wordt er elk jaar een weekendkamp georganiseerd. We gaan dan met de groep op kamp van vrijdagavond tot en met zondagmiddag. Dit is natuurlijk ongelooflijk gezellig.

Tijdens de groepsavonden worden er veel spelen gedaan en er wordt geknutseld. Af en toe hebben we een excursie. Het is ook belangrijk dat je elkaar op de groepsavonden goed leert kennen, want je gaat met elkaar op kamp. Het is bij de welpen zo dat je een uniform met een das draagt. Deze krijg je als je geinstalleerd wordt. Dit installeren houdt in dat je de welpenbelofte opzegt en zo een echte welp wordt. Hierbij mogen je ouders ook aanwezig zijn en kunnen er foto’s gemaakt worden: een mooie herinnering voor de kinderen. De dag van installatie wordt op tijd bekend gemaakt.

Samengevat:

- Welpen zijn jongens van 6 tot 10 jaar.

- Donderdagavond is de groepsavond.

- Veel spelletjes, veel knutselen en af en toe een excursie tijdens de groepsavonden.

- Elk jaar een weekendkamp en een spectaculair zomerkamp.

- Word lid en beleef het mee!!