Welpenmeisjes

Wat zijn de Welpenmeisjes?

Wij zijn meisjes tussen de 6 tot 11 jaar. We komen elke maandagavond van 18:30 tot 20:00 bij elkaar om net als Mowgli uit het Jungleboek vette spelletjes te doen en spannende avonturen te beleven. We doen veel stoere dingen zoals je eigen vuur maken, hutten bouwen, bosspelen, noem maar op. Ook zijn we erg creatief, we knutselen veel of maken onze eigen theatervoorstelling.

Bij de scouting leer je omgaan met jezelf en met een groep. Je doet veel spelletjes samen, je wordt zelfbewust en leert je eigenmogelijkheden kennen en die van anderen. Dus naast dat dat scouting ontzettend leuk is, is het nog leerzaam ook! Op een verantwoorde manier, onder leiding van enthousiaste vrijwilligers beleef je iedere week weer een nieuw avontuur!

Installatie

Als je al een tijdje bij de welpen zit word je geïnstalleerd, je legt dan de belofte voor de welpen af. Pas als je geïnstalleerd bent, ben je een echte welp. Je krijgt dan een blouse, een das, een dasring en een oorkonde, zodat je officieel bij de Welpen hoort.

Kampen

In het voorjaar gaan we op weekendkamp ergens hier in de buurt. Dit kamp is verbonden aan een kort thema. Natuurlijk hebben we in de zomer een spectaculair en avontuurlijk zomerkamp, het hoogtepunt van het jaar. We gaan dan enkele dagen van huis. We logeren in een clubgebouw ergens in de omgeving van Twente. Op kamp doen we allerlei leuke spelletjes en gaan we leuke dingen knutselen en dat alles doen we in een thema. Ieder jaar beleven we een spannend avontuur!

Nesten

Bij de welpen wordt je ingedeeld in een klein groepje, dit noemen we nesten. Elk nest heeft zijn eigen kleur, en per nest doe je samen kleine wedstrijdjes tegen andere nesten om punten te verzamelen voor het nestklassement. Het nest met de meeste punt aan het eind van het jaar die wint een mooi prijsje.

Logmap

Iedere groepsavond houden we een logmap bij. Iedere week krijgt een andere welp de logmap mee naar huis om een klein stukje te schrijven over die groepsavond, en zij mag dit de volgende groepsavond voorlezen voor de groep.

“Goeiste” welp

Tijdens de groepsactiviteiten en op kampen houden we bij hoe goed jij je best doet. Aan het eind van het jaar, tijdens het zomerkamp, komt daar een uitslag uit. De beste welp die wint dan de prijs “Goeiste welp van het jaar”.

Samengevat

Ben jij tussen de 6 en 11 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets spannends te doen met andere kinderen van jouw leeftijd? Kom dan bij de welpen en speel mee in de jungle! Je kunt 3 keer vrijblijvend mee komen doen. Voor meer informatie kun je mailen naar: info@scoutingootmarsum.nl en dan nemen we zo snel mogelijk contact met jou op!